Mijn eerste verslag! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Elise Oskam - WaarBenJij.nu Mijn eerste verslag! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Elise Oskam - WaarBenJij.nu

Mijn eerste verslag!

Blijf op de hoogte en volg Elise

03 Oktober 2013 | Kenia, Kisumu

Lieve Nederlandse Moppetoppers!

Hier mijn eerste verhaaltje, vanuit het vliegtuig naar Nairobi (het tweede deel van ons vliegavontuur) .
Vanochtend hebben we afscheid genomen van vrienden en familie, oh dat was echt niet leuk! Ik ga iedereen heeeeeeel erg missen, maar het avontuur wat er nu aan komt gaat me niet gauw nog een keer overkomen, dus dat verdriet zet ik voor nu even weg. Ik kijk uit naar mijn tijd in Kenia, heb er een half jaar naar toe geleefd en nu is het eindelijk zo ver!! Zo veel goede dingen gehoord dat je niet anders kan dan zin hebben in de tijd die je tegemoet komt.
Het eerste gedeelte van ons vliegavontuur was prima! Een kleine vertraging doordat de security check even duurde (ik was helemaal clean, so not my fault!). We vliegen met Turkish Airlines, wat een prima maatschappij is. Toen de eerste 4 uur in het vliegtuig erop zaten en we aankwamen in Istanbul konden we even de benen strekken, wat eten en rondkijken op het vliegveld. Istanbul heeft een mooi vliegveld met heeeeel veel leuke winkeltjes ;) ghehehe.
Op het vliegveld bedenken we dat we moeten uitkijken met onze scheldwoorden als ‘shit’ en ‘fuck’. Daarbij hebben we een aantal codewoorden bedacht zodat we ergens over kunnen praten zonder dat iemand het door heeft….
Tot nu toe zijn er 3 code woorden!
1. Kroket; ‘hot guy’
2. Stroopwafel; ‘sukkel’
3. Wooden shoe; ‘funny’
Dus dat worden hele interessante gesprekken.
2 uur nadat we aangekomen waren in Istanbul moesten we weer opnieuw boarden om naar Nairobi te gaan, een vliegreis van 6 uur (oeps ik dacht 3..)
Het vliegtuig wat we voor deze reis hebben is heel fancy! Allemaal een eigen schermpje met leuke films, het beste vliegtuig voer wat ik tot nu toe gegeten heb en gezellige Amerikaanse mensen die naast me zitten en me hun boter aanbieden.

Op dit moment zit ik op het vliegveld in Nairobi, wachtend op het vliegtuig naar Kisumu, deel 3 van het vliegavontuur. Eindelijk kwamen we aan op Nairobi airport wat er heel kaal en er als een garage uitzag. Het visum regelen was heel gemakkelijk een beetje vingerafdrukken maken en een stempel in je paspoort. Daarna bagage ophalen en naar buiten lopen. Toen kwam deel 3, onze binnenlandse vlucht naar Kisumu. Natuurlijk stond er nergens aangegeven waar we weer naar binnen moesten om opnieuw in te checken voor de vlucht. Dus toen kwam het spannende moment, het eerste contact met de Keniaanse bevolking en uitvogelen waar we nou heen moesten. Nadat een aardige meneer ons geholpen had en ik op m’n donder gekregen had van Marte omdat ik te dicht bij die meneer stond en hij z’n handen in z’n zakken had; ‘Je weet nooit wat hij in z’n zakken heeft!!!’, bleek dat we in een bus moesten stappen om naar een ander gedeelte van het vliegveld te komen vanwege de brand die er geweest is.
Een zeer interessant securitycheck… gooi je spullen op de band en we zien wel wat er door heen gaat, 2 uur wachten in een soort.. grote schuur, dat is de beste omschrijving die ik kan geven, en handgeschreven tickets. BACK TO BASICS!
Het is nu 05.25 en we moeten nog tot 06.00 wachten tot we in het vliegtuig mogen. Ik ben heel benieuwd hoe dat eruit ziet……
16.00, We zijn lekker aan het uitrusten van onze eerste dag.
Het kleine vliegtuigje viel ontzettend mee! Het was krap binnen, maarja als dat alles is!
Eindelijk was ons vliegavontuur voorbij, we waren aangekomen in Kisumu! Gauw onze bagage gehaald en Lillian opgezocht. Zij is ons contactpersoon hier in Kenia voor de aankomende maanden. Lillian is een hele aardige vrouw die het erg leuk vond dat we er waren. We zijn met de taxi naar ons hotel gebracht (wat in eerste instantie iets meer shabby bleek te zijn dan we dachten, maar eigenlijk.. valt het best wel mee). De weg naar ons hotel was een ervaring op zich We spraken af om 14.00 zodat Lillian ons de buurt kon laten zien, we waren zo moe dat we daarvoor nog even geslapen hebben. Rond 11.30 was ik wel weer een beetje wakker en ben ik in mijn eentje even de ‘rooftopbar’ van ons hotel gaan verkennen. Het is een heel gezellig barretje waar veel feestjes gegeven worden!! Vanavond zelfs! Dus we waren al uitgenodigd om een kijkje te komen nemen.

Oeh! Ik heb mijn eerste Keniaanse geld opgenomen! 100 Keniaanse Shilling staat ongeveer gelijk aan €1 en op de briefjes staan 'The Big Five' heeeeeel leuk :) alleen je loopt met een enorm pak papier op zak.. das wat minder ..
Ook hebben we boodschappen gedaan, ze hebben best wel veel dingen die wij ook gewoon hebben! Dus dat wordt wel makkelijk.

Mijn eerste indruk van de Keniaanse bevolking is goed, heel vriendelijk en willen je graag helpen! Zondag gaan we met Lillian bespreken wat we moeten doen voor ons onderzoek hier en daarna gaat het beginnen!!

Nou, dit was dan mijn aller eerste verslag vanuit Kenia! Ik ben benieuwd wat er gaat volgen!

Dikke Kenia Kusjes!!

P.S. Er is 1 uur tijdsverschil!

  • 03 Oktober 2013 - 16:55

    Hilda:

    Oh ja natuurlijk, de brand. Opgelost met een schuur whaha.
    Je bent veilig op je plekkie aangekomen
    Wacht op je volgende verslag, geniet er van schat.

  • 03 Oktober 2013 - 18:44

    Rolinka:

    Hoi Elise,
    goed om te horen dat jullie een goede reis hebben gehad.
    toen ik naar Malawi ging vlogen we ook via Nairobi, kan me dus voorstellen hoe het daar is.

    Je zult er aan moeten wennen dat alles meer basic is dan bij ons, maar alles went heel snel.
    zie nu al uit naar je volgende verslag,

    heel veel liefs en groetjes, rolinka

  • 04 Oktober 2013 - 22:37

    Ed En Erna:

    Klinkt allemaal heel spannend kijk uit naar je volgende verhaal en foto's!!! Xxxx

  • 04 Oktober 2013 - 23:21

    Stijn Oskam:

    Ik vind het leuk om op de hoogye te blijven ja gebeurtenissen en ik ga je HEEEEEEEEEEL ERG MISSEN en ik hoop dat je hele fijne maanden beleeft



    P.S. HEEEEEL VEEL KUSJES VAN MIJ ;-)

Tags: kenia, kisumu

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elise

Actief sinds 25 Sept. 2013
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 5870

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2013 - 10 Januari 2014

Mijn eerste reis, Kenia!

Landen bezocht: